Αν σε κάποιο αγώνα ελπίζει να ανακάμψει η Ford, αυτός είναι το Ράλι Φινλανδίας.
Το ατού της Ford αποτελούν οι δυο Φινλανδοί οδηγοί που διαθέτει η ομάδα. Ο Hirvonen έχει κερδίσει ξανά στα πάτρια εδάφη, όχι όμως και ο Latvala, που πολύ θα το ήθελε φέτος....
Το θέμα βέβαια και για τους δυο είναι το σε τι κέφια θα βρίσκεται ο Loeb με την παρέα του. Γιατί τον τελευταίο καιρό ο Loeb δεν πρωταγωνιστεί μόνος του στις ειδικές διαδρομές αλλά παίζει μαζί με τον Ogier.
O Ogier μάλιστα είναι τον τελευταίο καιρό στα πάνω του και γιατί ανανέωσε το συμβόλαιό του, σαφώς αναβαθμισμένο αφού πια είναι επίσημος teammate του Αλστατού και γιατί θα είναι ο πρώτος χωμάτινος αγώνας από τους υπόλοιπους του πρωταθλήματος που θα τρέξει για την πρώτη ομάδα.
Με άλλα λόγια, στη Φινλανδία, εκτός από τις εντυπωσιακές ειδικές διαδρομές με τις υψηλές ταχύτητες και τα απέραντα άλματα χωρίς αύριο, θα έχουμε μια μάχη εθνών.
Η Ford θα παίζει με τα εθνικά φινλανδικά χρώματα και αμιγώς φινλανδική ομάδα ενώ η Citroen για πρώτη φορά στην ιστορία της θα συμμετέχει με δυο Γάλλους οδηγούς.
Εθνική Γαλλίας εναντίον Εθνικής Φινλανδίας σε φινλανδικό έδαφος. Μήπως ξέρετε κάτι καλύτερο αυτόν τον καιρό στο μηχανοκίνητο αθλητισμό; Άλλωστε τα ατέλειωτα άλματα ανάμεσα στα δάση και οι απίστευτες ταχύτητες του αγώνα –δεν ονομάζεται άδικα Φινλανδικό Grand Prix- φτάνουν για να σε καθηλώσουν. Η Φινλανδία είναι από τις λίγες χώρες που ακόμα ο αγώνας τους έχει άρωμα από τα παλιά καλά ράλι.
Εκτός από τις εθνικές ομάδες αξίζουν την προσοχή μας και οι ελεύθεροι σκοπευτές, Solberg και Raikkonen. Ο Πέτρος έκανε εξαιρετική εμφάνιση στη Βουλγαρία και έδεσε με τον νέο του συνοδηγό, Chris Patterson. Η Φινλανδία δεν είναι από τους αγαπημένους αγώνες του Νορβηγού, αλλά θα ήθελε όσο τίποτα άλλο τη φετινή χρονιά να ανέβει στο βάθρο. Όσο για τον Raikkonen; Ο Φινλανδός έχει ξανατρέξει στη Φινλανδία αλλά με Punto S2000 –η νύχτα με τη μέρα δηλαδή σε σχέση με το C4WRC. Ωστόσο είναι θετικό το γεγονός ότι ήδη ξέρει τις ειδικές διαδρομές και δεν θα πάει να κολυμπήσει σε άγνωστα νερά, όπως έκανε στους υπόλοιπους φετινούς αγώνες.
Υπάρχει και άλλη ατραξιόν στον αγώνα, που δεν είναι άλλη από τη συμμετοχή του Kankkunen με Ford Focus WRC. Ο μεγάλος Φινλανδός οδηγός έχει, όπως δηλώνει, στόχο τη δεκάδα και από εκεί και πέρα ό,τι προκύψει. Το θέμα είναι να μη δούμε τίποτα εκπλήξεις και ο Φινλανδός βρεθεί να διεκδικεί θέσεις από τους συμπατριώτες του. Nα σημειώσουμε ότι ο Juha έχει κερδίσει 3 φορές τον αγώνα και αυτή θα είναι η 22η συμμετοχή του.
Τα παιδιά της Ford πάντως δεν έχουν σε άλλο αγώνα φέτος τα περιθώρια να είναι τόσο ανταγωνιστικοί ώστε να διεκδικήσουν τη νίκη. Πλεονέκτημά τους η καλή γνώση των ιδιόρρυθμων ειδικών διαδρομών ενώ μειονεκτούν όσον αφορά το αυτοκίνητό τους, που βρίσκεται πολύ πίσω σε όλα τα επίπεδα από το C4 των αντιπάλων τους. Άραγε θα μπορέσει το ταλέντο και η γνώση των Φινλανδών να ξεπεράσουν την υπεροχή αλλά και το ταλέντο του Loeb;
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Loeb φέτος έρχεται στη Φινλανδία χωρίς βαθμολογικό άγχος όπως ήρθε πέρυσι. Γνωρίζει πολύ καλά ο Αλσατός ότι τον έχει τον αγώνα. Γνωρίζει πολύ καλά ότι μπορεί να κερδίσει, αρκεί να το ρισκάρει. Κάτι μου λέει ότι φέτος θα το κάνει, θα πάρει τα ρίσκα. Αυτή τη χρονιά και θέλει και μπορεί. Έχει τα πάντα με το μέρος του. Ψυχολογικά είναι άνετος, έχει την ταχύτητα και κυρίως έχει και τη θέληση και το αυτοκίνητο. Αν μη τι άλλο, θα περάσουν δύσκολες ώρες οι Φινλανδοί.
Ο Ogier, από την άλλη, πέρα από την εμπειρία, θέλει και να αποδείξει οπότε αν δεν μετρήσει παραπάνω κάποιο άλμα, θα τερματίσει ψηλά, ενώ ο Sordo χωρίς το άγχος των βαθμών ελπίζουμε διασκεδάζοντάς το να έρθει και η καλή επίδοση.
Όσο για τα παιδιά της Ford, από τη μια περίμεναν πώς και τι να βρεθούν στο γήπεδό τους, από την άλλη, έχουν περισσότερη πίεση παρά ποτέ. Τίποτα δεν τους έχει βγει ως τώρα στο πρωτάθλημα και γνωρίζουν ότι είναι μοναδική ευκαιρία για να επανέλθουν. Το θέμα όμως είναι ότι για να το κάνουν πρέπει να οδηγήσουν 110%, πράγμα που εμπεριέχει τον κίνδυνο να πάνε για τα πολλά και να μην καταφέρουν τίποτα. Ωστόσο λίγοι Φινλανδοί οδηγοί πήραν το πόδι από το γκάζι στα χώματα της πατρίδας τους για να εξασφαλίσουν κάποια θέση. Οπότε πιστεύουμε ότι τα παιδιά της Ford σεβόμενοι τη μεγάλη φινλανδική σχολή θα υπερασπιστούν τον εθνικό τους αγώνα με νύχια και με δόντια.
Με άλλα λόγια αναμένεται ένα εντυπωσιακό ράλι, που τελειώνει το Σάββατο και όχι ως συνήθως την Κυριακή. Μάλιστα, οι Φινλανδοί οργανωτές για να γιορτάσουν την 60ή επέτειο του αγώνα τους έφτιαξαν μια ολοκαίνουργια υπερειδική δίπλα από το κέντρο του αγώνα στη Γιουβάσκιλα.
Πηγή: www.msfree.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου