Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του Βελγικού Grand Prix ολοκληρώθηκε με τον Fernando Alonso και τη Ferrari να βρίσκονται πάλι στην κορυφή.
Σε μια περίοδο που ξεκίνησε βρεγμένη και τελείωσε στεγνή ο Ισπανός έδειξε ότι στο Spa θα είναι πολύ δυνατός...
και σημείωσε το χρόνο του στα τελευταία λεπτά, όταν η περίοδος θύμιζε το τέλος του Q3. Στη 2η θέση βρέθηκε ο Adrian Sutil και στην 3η ο Lewis Hamilton ενώ ακολούθησαν οι Kubica, Massa, Vettel, Button, De la Rosa, Barrichello και Kobayashi.
Στο ξεκίνημα της 2ης περιόδου η βελγική πίστα παρέμενε βρεγμένη αλλά η βροχή είχε σταματήσει, κάτι που σήμαινε ότι η κατάστασή της θα βελτιωνόταν όσο περνούσε η ώρα. Ωστόσο, για τους πρώτους τους γύρους οι οδηγοί βγήκαν με τα βρόχινα ελαστικά. Από πολύ νωρίς η δραστηριότητα στην πίστα ήταν πολύ έντονη και άρχισαν να γράφονται οι πρώτοι χρόνοι. Ο Fernando Alonso με τη Ferrari ήταν ο πιο… θαρραλέος και βγήκε πρώτος με τα ενδιάμεσα ελαστικά, σημειώνοντας φυσιολογικά τον καλύτερο χρόνο.
Στη συνέχεια το παράδειγμα του Ισπανού ακολούθησαν και οι υπόλοιποι και οι χρόνοι όπως ήταν αναμενόμενο έπεσαν αρκετά. Ο Lewis Hamilton πέρασε στην κορυφή αλλά είδε να τον περνούν αρκετοί. Με τη συμπλήρωση των πρώτων 30 λεπτών η πρώτη θέση άλλαξε κάτοχο πολλές φορές και στην πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει μια γραμμή, κάνοντας ζήτημα χρόνου την εμφάνιση των slick ελαστικών. Δεν έλειψαν όμως και οι έξοδοι. Ο Timo Glock έχασε το πίσω μέρος της Virgin και χτύπησε δυνατά με το πλάι στα προστατευτικά ελαστικά. Ελάχιστα αργότερα ο Vitantonio Liuzzi επίσης χάνοντας το πίσω βρέθηκε στην αμμοπαγίδα και ακούμπησε με πολύ μικρή ταχύτητα στην μπαριέρα.
Το βαθμιαίο στέγνωμα της πίστας δημιουργούσε έναν προβληματισμό στις ομάδες καθώς τα ενδιάμεσα ελαστικά παρουσίαζαν graining. Παρόλα αυτά ο Adrian Sutil έδειχνε αρκετά γρήγορος και ανέβηκε στην πρώτη θέση, μπροστά από τον Robert Kubica και τους Webber, Massa και Barrichello. Ο τελευταίος οδηγός που βγήκε στην πίστα ήταν ο Lucas di Grassi, περίπου 40 λεπτά μετά την έναρξη.
Τα slick έκαναν την εμφάνισή τους ακριβώς στο μέσο της περιόδου, πάνω στο μονοθέσιο της Toro Rosso που οδηγούσε ο Jaime Alguersuari. Ο νεαρός Ισπανός έβαλε τα σκληρά ελαστικά της Bridgestone και φυσιολογικά κατέβασε πολύ το χρόνο και ανέβηκε στην πρώτη θέση. Λίγο αργότερα την έχασε όμως από τον Kamui Kobayashi με τη Sauber, ο οποίος επίσης βγήκε στην πίστα με τα slick.
Συμπληρώνοντας την πρώτη ώρα τα σύννεφα άρχισαν πάλι να πυκνώνουν πάνω από την πίστα και η απειλή της βροχής παρουσιάστηκε ξανά. Η McLaren πειραματίστηκε, βάζοντας στον Hamilton τη σκληρή γόμα και στον Button τη μαλακή. Ο Button κινήθηκε πάρα πολύ γρήγορα και ανέβηκε πρώτος, ρίχνοντας για πρώτη φορά το χρόνο κάτω από το 1:50.
Με την πίστα να έχει στεγνώσει αρκετά, οι ομάδες βρήκαν την ευκαιρία να ξεκινήσουν τις δοκιμές τους για τις ρυθμίσεις των μονοθεσίων τους. Έτσι, τα μονοθέσια άρχισαν να βγαίνουν στην πίστα με διάφορα φορτία καυσίμου και με διαφορετικές επιλογές ελαστικών. Ο Lewis Hamilton, φορώντας τη μαλακή γόμα και προφανώς χωρίς να κουβαλά πολλά καύσιμα ανέβηκε στην πρώτη θέση, με τοv Robert Kubica να τον ακολουθεί από πολύ κοντά. Αντίθετα, ο Fernando Alonso ξεκίνησε ένα μεγάλο stint με τη σκληρή γόμα στην F10. Ο Adrian Sutil πάντως με τη Force India ήταν αυτός που κατάφερε να γράψει τον ταχύτερο γύρο σε εκείνο το σημείο.
Περίπου 15 λεπτά πριν από τη λήξη βγήκε η κόκκινη σημαία και η διαδικασία διακόπηκε. Όλοι έψαχναν το λόγο αυτής της διακοπής, που τελικά αποκαλύφθηκε ότι ήταν κάποιοι θεατές που πέρασαν μέσα από την περίφραξη της πίστας. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα για να περάσει από την επίμαχη περιοχή και μόλις επέστρεψε στα pit δόθηκε η εντολή να ανοίξει το pit lane. Με όλα αυτά όμως πέρασε πολλή ώρα και για κάποιο λόγο όμως το πράσινο φως στην έξοδό του άργησε πολύ να ανάψει. Όταν τελικά έγινε αυτό, στο ρολόι απέμεναν λιγότερα από 3 λεπτά.
Όλα τα μονοθέσια βγήκαν αμέσως στην πίστα για τον ένα και μοναδικό γύρο που θα είχαν την ευκαιρία να κάνουν, με τις δύο Ferrari των Alonso και Massa να οδηγούν το τρενάκι. Ο Fernando Alonso σε αυτήν τη διαδικασία της τελευταίας στιγμής έδειξε τα δόντια του και σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας. Στη 2η θέση βρέθηκε ο Adrian Sutil σε μια εξαιρετική εμφάνιση και στην 3η ο Lewis Hamilton. Ακολούθησαν οι Kubica, Massa, Vettel, Button, De la Rosa, Barrichello και Kobayashi.
Η επόμενη περίοδος ελεύθερων δοκιμών στο Spa θα ξεκινήσει στις 12:00 (ώρα Ελλάδας) του Σαββάτου 28/8.
Αποτελέσματα
Θ. Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφ. < > Γ.
1 F. Alonso FERRARI 1:49.032 25
2 A. Sutil FORCE INDIA 1:49.157 0.125 17
3 L. Hamilton MCLAREN 1:49.248 0.216 0.091 14
4 R. Kubica RENAULT 1:49.282 0.250 0.034 20
5 F. Massa FERRARI 1:49.588 0.556 0.306 23
6 S. Vettel RED BULL 1:49.689 0.657 0.101 19
7 J. Button MCLAREN 1:49.755 0.723 0.066 20
8 P. de la Rosa SAUBER 1:50.081 1.049 0.326 27
9 R. Barrichello WILLIAMS 1:50.128 1.096 0.047 22
10 K. Kobayashi SAUBER 1:50.200 1.168 0.072 24
11 V. Petrov RENAULT 1:50.251 1.219 0.051 24
12 M. Schumacher MERCEDES 1:50.341 1.309 0.09 23
13 N. Rosberg MERCEDES 1:50.382 1.350 0.041 21
14 J. Alguersuari TORO ROSSO 1:50.682 1.650 0.3 25
15 N. Hulkenberg WILLIAMS 1:50.831 1.799 0.149 20
16 V. Liuzzi FORCE INDIA 1:51.520 2.488 0.689 17
17 S. Buemi TORO ROSSO 1:51.523 2.491 0.003 25
18 M. Webber RED BULL 1:51.636 2.604 0.113 19
19 H. Kovalainen LOTUS 1:53.480 4.448 1.844 15
20 J. Trulli LOTUS 1:53.639 4.607 0.159 21
21 L. di Grassi VIRGIN 1:54.325 5.293 0.686 17
22 B. Senna HRT 1:55.751 6.719 1.426 24
23 S. Yamamoto HRT 1:56.039 7.007 0.288 21
24 T. Glock VIRGIN 2:03.179 14.147 7.14 3
Πηγή: msfree.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου